Konečně pořádné pádlo pro C1

Bylo už na čase rozvířit stojaté vody a udělat něco pro naší početnou singlířskou menšinu a nezaobírat se jen senohrabačema (kajakáři). V minulém roce po dohodě s Vláďou Galuškou padnul návrh udělat nové C1 padlo na rodeo.

Článek spadá do kategorie tiskových zpráv.

Vycházeli jsme z u nás úspěšného a mezi rodeisty dost oblíbeného pádla K1- Trick. Pro senohrabačské rejpali určitě nebude problém najít shodné detajlíky, ale bez těch to prostě nejde!

Hlavní rozdíly oproti klasické kvedlačce jsou dva . Velikost listu a nezáběrová strana listu. Začneme tím druhým. Ta strana pádla, kterou turista nepoužívá, nebo nanejvýše s ní mlátí háčka, jsme udělali lehce negativní. Proč zrovna negativní? Většina rodeo figur (Cartwheel, Splitwheel a dokonce i nejjednodušší Flatspin) se začíná od zadu. Z toho plyne, že musí být kontra záběr účinný. A právě negativním profilem listu toho docílíme. S tím jde ruku v ruce zmíněná velikost listu. Pro rychlejší pohyb a lepší kontrolu ve válci či na vlně se list trochu zkrátil a v horní části rozšířil. Tak se vyrovnala ztracená plocha.

Další drobnost, ale pro singlíře hodně důležitá je, jak se pádlo chová v protahování vodou na přesruku. K tomu, aby se pádlo nevlnilo, jsme po dlouhém testování optimalizovali zakřivení horní i spodní hrany listu a celkově list o cca 0,5 cm narovnali oproti listu kajakářskému. A konec povídání o vývoji.

Teď si dáme trošku technických dat. Samozřejmě opsaných od výrobce, protože jsem jen řezník a všechno co smrdí pryskou, epoxidem a laminátem jde kolem mě . A to velkým obloukem. List i žerď jsou vyrobeny z vysokopevnostního epoxidu. Kde nosnou konstrukci tvoří nový materiál JRS. Je to materiál, který je svou pevností srovnatelný s karbonem.Nicméně jeho pružnost je 3x vyšší. Při použití JRS s aramidem či s karbonem je pádlo měkkčí a téměř dokonale absorbuje rázy způsobené nárazem na překážku. Tím se chrání nejenom pádlo, ale i zdraví pádlera samotného. S účelnými výztuhami z karbonu v místě kování, ale v našem případě i v místě nejčastějšího kontaktu s palubou lodi, se pádlo stává velmi odolné.

Žerdě na C1 DEMON se standardně vyrábějí konické a mají plastovou ovalitu pod bužírkou.

DEMONY mají dva disigeny a to stříbrný platinum, nebo karbon - aramid.

Na závěr pár mých postřehů. DEMON je naprosto bezkonkurenční v kontra záběru, kde dokonale využívá výhod negativního profilu. Na přesruku v pohodě drží udaný směr a dobře vyjíždí z vody. Přidám taky něco k pevnosti a odolnosti. Kdo ví, jak a jakým stylem jezdím může potvrdit, že nejsem na vodě nějaký andílek. Čtyři až pět pádel byla má běžná spotřeba pádel na rok. Z Démonem jsem jezdil od začátku červena a měl jsem ho za úkol testovat co to dá. Opravdu jsem pádlo nešetřil a odjel jsem s ním celou sezónu a vydrželo! A že si se mnou užilo! Jak při rodeu tak při ježdění na řekách. JRS materiál na žerdi odolal i kombinaci - má hrubá síla a skála. Další plus materiálu JRS je ten, že perfektně pohlcuje nárazy od vody a o vše ostatní s čím přijde do kontaktu a tím šetří mé opotřebované šlachy a klouby.

Díky moc Vláďovi Galuškovi, je to borec ve znalostech, které se točí okolo pádel a jejich materiálů!

Galasport.cz

Typ článku: 

Komentáře

Můžem to pádlo při nejhorším vyfotit na Moravici s Vendou a pak to sem dodat.