Provedení:
Loď
Rozjedeme se maximální rychlostí z vrcholu vlny přímo do nejnižšího místa válce.
Loď se zapíchne do vody a pokračuje stále dolu (nesmí dojít k vychýlení z přímého směru!).
Loď je unášena proudem a stoupá vzhůru. Protne kolmici (vertikálu) a přepadává do předu.
Loď prochází cca 70-45° (od přitékající vody).
Záď lodi se zanořuje do zelené vody.
Tělo
Tělo je v mírném nebo hlubokém předklonu (podle druhu válce a předpokládaného místa zapíchnutí špičky do vody).
Tělo je v hlubokém předklonu a ruce jsou téměř nataženy.
Z hlubokého předklonu přecházíme do maximálního záklonu.
Trup se maximální rychlostí zabalí (jako při saltu) a předkloní (hlavu až na límec).
Přejdeme zpět do záklonu (tento přechod může být velmi razantní!)
Pádlo
Pádlo používáme k zrychlení a udržení směru.
V tuto chvíli použijeme pádlo k odražení, tím že ho nastavíme proti proudu, a nebo ho necháme nad vodou. (Případně provedeme poslední korekce směru.)
Vytahujeme z vody a zvedáme nad hlavu.
Pádlo je stále v natažených rukou nebo se připravuje jeden list pro dotočení.
Pomáhá dotočit loď do výchozí polohy buď oběma listy plácnutím z hlavu nebo jedním listem (na přesruku).
Typy:
Načasování, načasování a zase načasování. Raději později než dříve (v nejhorším případě zůstanete ve válci)!
Ze začátku držte obličej těsně nad hladinou do doby než loď protne kolmici (vertikálu). Nesmí vám to později zabránit v maximálním záklonu.
Pro maximální efekt je důležitý maximální rozsah! Není zcela od věci narážet přilbou na palubu (přední i zadní).
Chyby:
Špatné najetí – loď uhne z přímého směru. To že se netrefíte do nejhlubší části válce (nemusí být špatně! a) dá se korigovat změnou načasování.
Špatné načasování – většinou se sbalíte příliš brzo; strhnete loď ještě před dosaženým maximální výšky.
Zapomenete si pádlo ve vodě – to vás stočí a neprovedete druhý end.
video by: James Bebbington
video by: CNAWRcz
video by: Peter Csonka
Body: 60
Clean: +30
Super Clean: +40
Air: +30
Huge: +40