Submitted by Pepíček on
Vrátím se z Nepálu, kde jsme dva měsíce trochu pracovali jako safety kayakers a hodně smažili na tamních čtyřkách a pětkách, zabrousím na stránky CNAWRu, přečtu Tvůj soupis novinek, které v letošním roce uvádí na trh jednotliví výrobci lodí. A musím říct, žes mě trochu naštval! Článek nebyl označený jako tisková zpráva a tak jsem se natěšil na objektivní výsledky testu několika vybraných lodiček. Bohužel kužel!
To co jste do článku dali, byl vesměs český překlad superlativů, kterými novinky propagují jednotliví výrobci na svých internetových stránkách, nebo Tvé dojmy z toho jak loďka vypadala na fotkách. Tedy až na jednu výjimku, která se jmenuje MAG. Pouze v případě téhle novinky firmy Železný jsi sepsal své dojmy a pocity z jízdy. Nic proti Tvým pocitům. Ale MAG tím dostal trochu na prdel. A hodně nezaslouženě! Pokud bys i v případě ostatních novinek psal o svých pocitech z jízdy a hledal na všech lodích všechny plusy i minusy, jako správný testovací jezdec bys nějaké mouchy našel zřejmě všude. Z Tvého článku takhle vychází jako jediná loď s negativníma vlastnostma právě MAG, což mě v tuhle chvíli mrzí dvojnásob. Protože už vím, že je to super lodička na hraní si s řekou. (pro rodeisty: playboat, pro rodeisty che: creekovat se na tom dá taky)
Hned po přečtení Tvýho článku jsem Ti chtěl odpovědět, ale odpověď by se omezila na to, co sis mohl přečíst až sem a to mi připadalo málo, protože mě zajímalo, jak moc se shodnem v hodnocení jízdních vlastností MAGa. Ty jsem měl původně podrobit zkoušce ohněm právě v Nepálu, ale bohužel jsme odlétli týden před dokončením prvního funkčního prototypu. Takže ve chvíli mýho maximálního naštvání jsi byl vlastně mnohem větším znalcem tý lodičky než já. A mě bylo blbý argumentovat tím, co jsem si o Magovi jenom myslel. Jeho tvary byly projektovaný s jasnými záměry a zdálo se mi, že reál se neliší od toho, co bylo předtím projektováno v počítači. Takže mi nezbývalo věřit našim vizím víc než Tvýmu hodnocení a čekat. Vhodná příležitost, kdy jsem si MAGa konečně dosyta vyzkoušel, přišla v sobotu 4.1.2003. Teď je neděle a můžu Ti v klidu napsat o svých dojmech z jízdy. Budem se trochu rozcházet, což může být dáno několika okolnostma. Jednu se budu snažit minimalizovat. A sice mé sympatie k firmě Železný, její neagresivní a nepopulistický filosofii v reklamě i naprostý pravdomluvnosti co do informací, které "pouští ven" (třeba co se váhy jejích lodí týče). Ale já je mám rád hlavně kvůli neuvěřitelný spoustě nápadů a technologickejch vychytávek, díky nimž se její lodičky stávají čím dál lepšíma. Odráží se to na jejich vzhledu, i jízdních vlastnostech, vychytanějším sezením atd., což v důsledku vede např. k neustále se zvyšujícímu vývozu jejích lodí.
Ale už k sobotě. Celý vánoce jsem se válel doma, moc nesportoval, což vedlo k naprostý nadrženosti na jakoukoli sportovní aktivitu a vodáckou zvlášť. Už už jsem se chystal vzít IGO a jet na Novotnýho Lávku protože voda stoupala dostatečně, když mi volal Míra, že teče na Šumavě a co kdybychom si dali jednu pětičku, kterou ze známých důvodů nemůžu jmenovat. Zavolal jsem ještě pár lidem a v sobotu ráno vyrazila partička čtyř vodáků, který se pomalu dostávají do věku extrémních jezdců (táhne nám na 30) a jeden dvacetiletej vyhulenec, kterej se nenechá takovejma páprdama zahanbit, směr Šumava. Na mostě přes řeku co je dravá i podle jména, juknem na stav. Neuvěřitelná klika. Vody je pořád hodně, ale ne moc. Asi by se dalo říct "taková vyšší střední voda". Vyjedem proti proudu, shodíme lodičky do lesa a sjedem auty zpátky na konec našeho úseku, kde se převlíkat můžeš i před pánama v zeleným, aniž bys je nějak podstatněji vzrušil. V klidu se převlíknem. Počasí je stabilní - trochu mlha dole +4, nahoře +2,5 a na hřebenech leží sníh. Ochlazení má podle meteorologů přijít od severozápadu kolem poledne. Jsme na jihu, a je teprve před půl desátou, jsme v pohodě. Teda jen co se počasí a vody týče. Jinak fungují veškeré zákonitosti a mizíme po jednom do lesa s vlajícíma bílýma fáborama, vracejíc se s ulehčenými výrazy ve tvářích. Já Ji totiž ještě nejel! Dva z naší skupinky už jo, ale za menší vody. Kdykoli jsme na Šumavu zavítali, chodil jsem kolem Ní jako mlsnej pes a hledal hypotetický cestičky po sjezdovce mezi obříma balvanama, válcema a vlnama. Už se mi o Ní i zdálo. Nejdřív jsem na ni objektivně neměl, to bylo tak před deseti, dvanácti lety, kdy jsem začínal. Pak se vždycky našlo něco, proč se nedala jet, nebo se nenašel nikdo s kým by se jet dala. Zkrátka moc jsem se těšil. Vybudil jsem sebe k maximální koncentraci a svoje ruce k maximálnímu zahřívání se. Kosi, byla fakt kosa!
No nebudu to protahovat. Nasedli jsme pod mostem ujeli asi 7,5 kiláků a vysedli dole kilák pod soutokem. Mezitím dvě hodinky skákali z vracáku do vracáku a probíjeli se dolů z kopce. Věšeli poslední vracáky nad nepřehlednýma peřejema a kroutili si krky při pohledech přes rameno. Dělali přejezdy zprava doleva nad kritickýma místama, který nebylo možný prohlížet z pravýho vracáku. Zleva doprava v opačném případě. Zahřívali tuhnoucí prsty a usmívali se na sebe jak pitomci, že nám to jako fakt jde a neuvěřitelně vychází. Pod tou chatou, co stojí na pravým břehu jsme si už mysleli, že je všechno za náma, ale pak dál a dál boofovali velký válce, a skoky. Kličkovali jak zajíci mezi šutrama, někdy nekontrolovaně padli do válce po špičce a zapíchli se. Někdy bokem a pak se z něj závěsem tahali. Zpomalovali, když jsme kamarádovi před sebou padali na záda a zrychlovali, když nám oplácel stejnou mincí. Občas surfovali, když na nás z cesty mávali krásné turistky i když cudně zahalené (fakt byla kosa). Zkrátka jsme jeli nádhernou řeku a užívali si všeho, co nám byla ochotná nabídnout a nutno říct, že tahle perla mezi českýma divokýma vodama není vůbec lakomá. A to znamená, že jsem si MAGa osahal dokonale!! Jen dvakrát jeden z nás vylezl z lodi, aby ukázal kudy a vylil si loď a protáhl ztuhlé nohy. Já vylézat nemusel! MAG kromě jiného nabízí spoustu prostoru pro nohy a tím, že nemá žádný zbytečný šrouby vůbec do něj neteče. (první v čem nesouhlasím se tvým hodnocení je, že MAG je pro menší vodáky. Já mám 181 cm a po vánocích už zase kolem 82 kg a tolik místa v lodi jsem už dlouho nezažil). Nepsal jsem o eskymování. Neeskymoval jsem totiž ani jednou. A to jsem jel na MAGovi fakt úplně poprvý. A to je další výhrada k Tvýmu hodnocení týhle super lodičky na hraní. Psal jsi o malý sekundární stabilitě. Jednak přesně nevím, co tím myslíš Ty, ale mě se MAG zdál stabilní až, až. Možná myslíš to, jak snadno reaguje na náklony, Zvlášť když se u toho trochu předkloníš nebo zakloníš. To byl záměr, proto má dno ve špicích tak výrazný kýl. Ale náklon je snadný jen do určité míry a pak je loď naopak dost těžké zvrhnout, což bych nazval spíš výraznou sekundární stabilitou. A když už jsem u toho, kde se v hodnocení rozcházíme, pak musím protestovat proti tvrzení, že MAG je málo točivý a nechce se mu do vracáku. Tady záleží s čím srovnáváš. V Nepálu jsem nejvíc jezdil na creekovce od Perception (jmenuje se PHAT). Je to podle mě hodně povedená loď, která při svý dýlce přes 2,5 m neskutečně rychle a dobře točí. Ta je určitě točivější než MAG, ale zároveň je pomalejší a míň přesná v nájezdu. Oproti staršímu playboatu fy. Železný BOBRovi je MAG už točivější a další loďky na kterých jsem toho letos v Nepálu najezdil hodně (3D, a Whip-It a z loňska si dobře pamatuju Xko) strčí MAG co do točivosti do kapsy. Nejvíc mě potěšilo, že v něčem se shodnem. To je rychlost týhle loďky. Na svou dýlku je fakt ďábelsky rychlá a jestli jsem občas nestihl nějaký vracák, tak spíš proto, že na prvních pár kilometrech mě MAGova rychlost neustále překvapovala. Pak jsem se s ní naučil počítat a s úspěchem ji využíval. Při přejezdech šikmo proudem a nájezdech do skoku je to vlastnost k nezaplacení. Další velmi příjemnou vlastností MAGa je to, jak přesný umí být v nájezdu do peřeje. Souvisí to určitě s jeho rychlostí, nebo spíš obrovským zrychlením. Stačí pár záběrů a loď doslova letí přesně tam, kam ji posíláš. To je hlavně zásluha vylepšení ve tvaru dna. MAG ovšem taky hodně dobře drží stopu. K tomu podstatně přispívá i přední paluba vycházející designem z úspěšného modelu WIGO. Kromě toho, že dává lodi robustnější kompaktní vzhled sebevědomé agrese, nenastavuje vlnám zbytečné plochy a proto na jejich boční nárazy téměř nereaguje. Minus ploché paluby je v tom, že se loď hůř vynořuje po zapíchnutí se do válce. Ale to je spíš chyba jezdce, že se někam zřítí jak pytel brambor, místo aby elegantně předkopnul špici, která po mírném zanoření poslouchá křivky dna, dere se ke hladině a drží směr, kterým ji poslední záběr poslal. MAG i při své délce hodně reaguje na předozadní změnu těžiště. Pokud jsem se hodně zaklonil, měl jsem pocit, jako by záď lodi "zametala", jako by se mě snažila předběhnout. Což jsem nejdřív vnímal negativně. Takže, pokud se s tím někdy u MAGa setkáš, stačí se trochu předklonit, nebo originálně jednoduchým způsobem posunout sedačku o libovolnou vzdálenost dopředu. A naopak, toho "zametání" se dá využít při nájezdu do vracáku. Záklon Ti pomůže nakopnout loď přesně tam, kde ji chceš mít.
A pak už dole na soutoku s tou druhou řekou, která se taky nesmí nazývat jménem je pár vlnek. Jednak jsem si znovu potvrdil, že MAG docela pěkně surfuje a staví se na špičky a neudržel se a poprvé potopil hlavu do tý ledový vody. Fuj myslel jsem, že mi praskne! Ale eskymáku odzadu lodička nekladla nejmenší odpor. Až budu eskymovat odpředu napíšu Ti, jak to fungovalo.
Kosi, prosím Tě neber si tenhle dopis jako osobní útok. Spíš jen jako prosbu, abys příště použil pro všechny objekty Tvého hodnocení stejný metr. Už se moc těším až spolu zas někde zasmažíme. Vem si jakoukoli loď z HGéčka, na MAGovi Tě stejně přemažim :-)!!
Hned po přečtení Tvýho článku jsem Ti chtěl odpovědět, ale odpověď by se omezila na to, co sis mohl přečíst až sem a to mi připadalo málo, protože mě zajímalo, jak moc se shodnem v hodnocení jízdních vlastností MAGa. Ty jsem měl původně podrobit zkoušce ohněm právě v Nepálu, ale bohužel jsme odlétli týden před dokončením prvního funkčního prototypu. Takže ve chvíli mýho maximálního naštvání jsi byl vlastně mnohem větším znalcem tý lodičky než já. A mě bylo blbý argumentovat tím, co jsem si o Magovi jenom myslel. Jeho tvary byly projektovaný s jasnými záměry a zdálo se mi, že reál se neliší od toho, co bylo předtím projektováno v počítači. Takže mi nezbývalo věřit našim vizím víc než Tvýmu hodnocení a čekat. Vhodná příležitost, kdy jsem si MAGa konečně dosyta vyzkoušel, přišla v sobotu 4.1.2003. Teď je neděle a můžu Ti v klidu napsat o svých dojmech z jízdy. Budem se trochu rozcházet, což může být dáno několika okolnostma. Jednu se budu snažit minimalizovat. A sice mé sympatie k firmě Železný, její neagresivní a nepopulistický filosofii v reklamě i naprostý pravdomluvnosti co do informací, které "pouští ven" (třeba co se váhy jejích lodí týče). Ale já je mám rád hlavně kvůli neuvěřitelný spoustě nápadů a technologickejch vychytávek, díky nimž se její lodičky stávají čím dál lepšíma. Odráží se to na jejich vzhledu, i jízdních vlastnostech, vychytanějším sezením atd., což v důsledku vede např. k neustále se zvyšujícímu vývozu jejích lodí.
Ale už k sobotě. Celý vánoce jsem se válel doma, moc nesportoval, což vedlo k naprostý nadrženosti na jakoukoli sportovní aktivitu a vodáckou zvlášť. Už už jsem se chystal vzít IGO a jet na Novotnýho Lávku protože voda stoupala dostatečně, když mi volal Míra, že teče na Šumavě a co kdybychom si dali jednu pětičku, kterou ze známých důvodů nemůžu jmenovat. Zavolal jsem ještě pár lidem a v sobotu ráno vyrazila partička čtyř vodáků, který se pomalu dostávají do věku extrémních jezdců (táhne nám na 30) a jeden dvacetiletej vyhulenec, kterej se nenechá takovejma páprdama zahanbit, směr Šumava. Na mostě přes řeku co je dravá i podle jména, juknem na stav. Neuvěřitelná klika. Vody je pořád hodně, ale ne moc. Asi by se dalo říct "taková vyšší střední voda". Vyjedem proti proudu, shodíme lodičky do lesa a sjedem auty zpátky na konec našeho úseku, kde se převlíkat můžeš i před pánama v zeleným, aniž bys je nějak podstatněji vzrušil. V klidu se převlíknem. Počasí je stabilní - trochu mlha dole +4, nahoře +2,5 a na hřebenech leží sníh. Ochlazení má podle meteorologů přijít od severozápadu kolem poledne. Jsme na jihu, a je teprve před půl desátou, jsme v pohodě. Teda jen co se počasí a vody týče. Jinak fungují veškeré zákonitosti a mizíme po jednom do lesa s vlajícíma bílýma fáborama, vracejíc se s ulehčenými výrazy ve tvářích. Já Ji totiž ještě nejel! Dva z naší skupinky už jo, ale za menší vody. Kdykoli jsme na Šumavu zavítali, chodil jsem kolem Ní jako mlsnej pes a hledal hypotetický cestičky po sjezdovce mezi obříma balvanama, válcema a vlnama. Už se mi o Ní i zdálo. Nejdřív jsem na ni objektivně neměl, to bylo tak před deseti, dvanácti lety, kdy jsem začínal. Pak se vždycky našlo něco, proč se nedala jet, nebo se nenašel nikdo s kým by se jet dala. Zkrátka moc jsem se těšil. Vybudil jsem sebe k maximální koncentraci a svoje ruce k maximálnímu zahřívání se. Kosi, byla fakt kosa!
No nebudu to protahovat. Nasedli jsme pod mostem ujeli asi 7,5 kiláků a vysedli dole kilák pod soutokem. Mezitím dvě hodinky skákali z vracáku do vracáku a probíjeli se dolů z kopce. Věšeli poslední vracáky nad nepřehlednýma peřejema a kroutili si krky při pohledech přes rameno. Dělali přejezdy zprava doleva nad kritickýma místama, který nebylo možný prohlížet z pravýho vracáku. Zleva doprava v opačném případě. Zahřívali tuhnoucí prsty a usmívali se na sebe jak pitomci, že nám to jako fakt jde a neuvěřitelně vychází. Pod tou chatou, co stojí na pravým břehu jsme si už mysleli, že je všechno za náma, ale pak dál a dál boofovali velký válce, a skoky. Kličkovali jak zajíci mezi šutrama, někdy nekontrolovaně padli do válce po špičce a zapíchli se. Někdy bokem a pak se z něj závěsem tahali. Zpomalovali, když jsme kamarádovi před sebou padali na záda a zrychlovali, když nám oplácel stejnou mincí. Občas surfovali, když na nás z cesty mávali krásné turistky i když cudně zahalené (fakt byla kosa). Zkrátka jsme jeli nádhernou řeku a užívali si všeho, co nám byla ochotná nabídnout a nutno říct, že tahle perla mezi českýma divokýma vodama není vůbec lakomá. A to znamená, že jsem si MAGa osahal dokonale!! Jen dvakrát jeden z nás vylezl z lodi, aby ukázal kudy a vylil si loď a protáhl ztuhlé nohy. Já vylézat nemusel! MAG kromě jiného nabízí spoustu prostoru pro nohy a tím, že nemá žádný zbytečný šrouby vůbec do něj neteče. (první v čem nesouhlasím se tvým hodnocení je, že MAG je pro menší vodáky. Já mám 181 cm a po vánocích už zase kolem 82 kg a tolik místa v lodi jsem už dlouho nezažil). Nepsal jsem o eskymování. Neeskymoval jsem totiž ani jednou. A to jsem jel na MAGovi fakt úplně poprvý. A to je další výhrada k Tvýmu hodnocení týhle super lodičky na hraní. Psal jsi o malý sekundární stabilitě. Jednak přesně nevím, co tím myslíš Ty, ale mě se MAG zdál stabilní až, až. Možná myslíš to, jak snadno reaguje na náklony, Zvlášť když se u toho trochu předkloníš nebo zakloníš. To byl záměr, proto má dno ve špicích tak výrazný kýl. Ale náklon je snadný jen do určité míry a pak je loď naopak dost těžké zvrhnout, což bych nazval spíš výraznou sekundární stabilitou. A když už jsem u toho, kde se v hodnocení rozcházíme, pak musím protestovat proti tvrzení, že MAG je málo točivý a nechce se mu do vracáku. Tady záleží s čím srovnáváš. V Nepálu jsem nejvíc jezdil na creekovce od Perception (jmenuje se PHAT). Je to podle mě hodně povedená loď, která při svý dýlce přes 2,5 m neskutečně rychle a dobře točí. Ta je určitě točivější než MAG, ale zároveň je pomalejší a míň přesná v nájezdu. Oproti staršímu playboatu fy. Železný BOBRovi je MAG už točivější a další loďky na kterých jsem toho letos v Nepálu najezdil hodně (3D, a Whip-It a z loňska si dobře pamatuju Xko) strčí MAG co do točivosti do kapsy. Nejvíc mě potěšilo, že v něčem se shodnem. To je rychlost týhle loďky. Na svou dýlku je fakt ďábelsky rychlá a jestli jsem občas nestihl nějaký vracák, tak spíš proto, že na prvních pár kilometrech mě MAGova rychlost neustále překvapovala. Pak jsem se s ní naučil počítat a s úspěchem ji využíval. Při přejezdech šikmo proudem a nájezdech do skoku je to vlastnost k nezaplacení. Další velmi příjemnou vlastností MAGa je to, jak přesný umí být v nájezdu do peřeje. Souvisí to určitě s jeho rychlostí, nebo spíš obrovským zrychlením. Stačí pár záběrů a loď doslova letí přesně tam, kam ji posíláš. To je hlavně zásluha vylepšení ve tvaru dna. MAG ovšem taky hodně dobře drží stopu. K tomu podstatně přispívá i přední paluba vycházející designem z úspěšného modelu WIGO. Kromě toho, že dává lodi robustnější kompaktní vzhled sebevědomé agrese, nenastavuje vlnám zbytečné plochy a proto na jejich boční nárazy téměř nereaguje. Minus ploché paluby je v tom, že se loď hůř vynořuje po zapíchnutí se do válce. Ale to je spíš chyba jezdce, že se někam zřítí jak pytel brambor, místo aby elegantně předkopnul špici, která po mírném zanoření poslouchá křivky dna, dere se ke hladině a drží směr, kterým ji poslední záběr poslal. MAG i při své délce hodně reaguje na předozadní změnu těžiště. Pokud jsem se hodně zaklonil, měl jsem pocit, jako by záď lodi "zametala", jako by se mě snažila předběhnout. Což jsem nejdřív vnímal negativně. Takže, pokud se s tím někdy u MAGa setkáš, stačí se trochu předklonit, nebo originálně jednoduchým způsobem posunout sedačku o libovolnou vzdálenost dopředu. A naopak, toho "zametání" se dá využít při nájezdu do vracáku. Záklon Ti pomůže nakopnout loď přesně tam, kde ji chceš mít.
A pak už dole na soutoku s tou druhou řekou, která se taky nesmí nazývat jménem je pár vlnek. Jednak jsem si znovu potvrdil, že MAG docela pěkně surfuje a staví se na špičky a neudržel se a poprvé potopil hlavu do tý ledový vody. Fuj myslel jsem, že mi praskne! Ale eskymáku odzadu lodička nekladla nejmenší odpor. Až budu eskymovat odpředu napíšu Ti, jak to fungovalo.
Kosi, prosím Tě neber si tenhle dopis jako osobní útok. Spíš jen jako prosbu, abys příště použil pro všechny objekty Tvého hodnocení stejný metr. Už se moc těším až spolu zas někde zasmažíme. Vem si jakoukoli loď z HGéčka, na MAGovi Tě stejně přemažim :-)!!
Zdraví Pepíček
Comments
Submitted by Macák on
asi reakce, ne?
Submitted by Macák on
Pepino,parada, konecne je tu zas dlouhej clanek
Ale budu s tebou trochu polemizovat:
Tiskove zpravy na webu vydavaji komercni subjekty, ktere tak chteji upozornit na nejakou novinku v jejich nabidce. Ac je Kosajda zamestnanec HGecka, svoji polivcicku si tady urcite neprihrival. Podivas li se na znacky zverejnenych novinek,
jiste se mnou budes souhlasit.
A proc jsi ocekaval uceleny test? To vis asi jen ty. Nebyl avizovan a v clanku se o nem vubec nemluvi.
Jeste, kdyz jsem u te objektivity, ocenuji, ze zminujes svoje sympatie k firme Zelezny, ale podle toho, co o Magu vis, o jeho konstrukci , projekci, o zamerech designeru (mimochodem dle meho nazoru velmi sikovnych), tak mam takovy dojem, ze jsi se na vyvoji tez podilel.
Koneckoncu, bylo by divny kdyby ne, , mas li Tondovu dilnu pod nosem.(to by nevydrzelo aani zvire: mit vodackou dilnu na dvore a nechodit se tam do toho motat:-)) ) Ale treba ses svym podilem na Magovi jen nechtel chlubit a ja Ti krivdim.
Ja jsem ten clanek bral jen jako prehled noinek pro letosni sezonu, nic vic, nic min.
Hele a publikuj jeste, co tak ten nakej Nepal, zkusenosti safeboatera, to by nebylo spatny.....
zajimavej clanek
Submitted by Unknown on
Zdravím Pepíčka! Opravdu zajímvý článek o sjezdu řek Vydry a Křemelné (teda doufám že to jsou tyhle dvě řeky o kterých prohlašuješ, že se o nich nesmí mluvit). Myslím, že by se Tvoje hodnocení Maga mohlo objevit v novým katalogu železnýho. Opravdu úctihodný výkon najít na jedné lodi tolik kladů! Jinak žes ani jednou neeskymoval na Vydře bych spíš lodi připisoval tomu, žes poslední tři měsíce pracoval skoro každej den na řece. Taky se musím zastat Kostaky, asi ví o čem psal, protože jak ho znám, tak nepochybně vyzkoušel už o mnoho lodí víc jak Ty. takže je schopen vlastnosti docela objektivně zhodnotit. Myslím, že vlastnosti (kromě té rychlosti :), které u Magu Kostaka popisuje se dají zhodnotil pouze z fotky, rozměrů a se znalostí základních fyzikálních zákonů a trochou zkušeností.
PS: vážně si myslíš že s výškou 181 cm patříš k těm vyšším?
Re: asi reakce, ne?
Submitted by špajda on
Cau Maci, koukni se na to takhle, Kosi napsal cennej clanek o novejch lodich. Nas par, co si ty lode furt pucujem a zkousime, to je nazor dalsiho jezdice, kterej si sice precteme, ale pak si to stejne radsi zkusime a udelame si na to vlastni nazor. Cnawr.cz ale nectem jenom my, co vime asi neco vic o lodich a o Kosatkovi. Kdyz si potom prave takovej clanek precte nekdo jinej, tak si bude myslet, ze to je nejaka recenze a bude se tim ridit treba pri koupi novy lode nebo alespon ten nazor rozsiri dal. Takze, kdyz si pripustime, ze by se to tak stalo, tak vznikla pomyslna skoda Zeleznymu, nasemu hlavnimu sponzorovi, coz je docela smutny, ze se to stalo prave na webu cnawru, kterej on sponzoruje. Jo mozna to prehanim s tou skodou, ale kdyz se podivas, kolik hodne a hlavne kolik chvaly napsal o jinejch lodich, tak je Mag jasne znevyhodnenej! Mozna to je proto, ze od toho Kosi hodne ocekaval a nepristupoval k tomu jako "objektivni tester" a taky ze obecne pise dost "impulsivni clanky", coz neni urcite spatne, akorat to nebylo na spravnym miste.
Hlavni problem tady je: co clovek, to jinej nazor na lod, coz je vecnej problem objektivnich recenzi.
To, ze Kosi nechvalil jenom HGcacky lode, je mozna jeste horsi, kdyz pochvalne psal o Daggerech, ktery treba ani poradne nevidel a uz vubec v nich nejel na vode. Takze napsal, jak mu Daggery pripadaj nebo co nich pise propagace. Zatimco o Magovi, na kterym jel, napsal par usmudlanej veticek a taky to, ze je v necem horsi nez Booster, coz neni uplne spravedlivy.
Kdyby to byly jenom preklady propagacnich materialu vyrobcu, tak ani nehlesnu, ale ze to sou smichany nazory s dojmama a (asi taky)propagacnima textama, me trochu stve. Jasne, ze chapu, ze cnawr je zajmovej a tudiz bere, co je a je stastnej, kdyz nekdo neco napise, ale mluvit o vyrobcich, jeste k tomu o sponzorech je trochu tenkej led a melo by se to aspon trochu kontrolovat, nez to pride na oci tolika tisicum lidi
Sory ze kritizuju misto toho abych taky psal, ale nedokazal jsem na tohle nereagovat, takze souhlasim s Pepinem
Re: zajimavej clanek
Submitted by špajda on
gueste, rozmysli si, nez neco napises.
Re: Re: zajimavej clanek
Submitted by Unknown on
jo kamarade, vim o cem mluvim, v techhle vecech se uz nejakej ten patek pohybuju. A fyzika je fyzika, tu neoblafnes.
Submitted by PePe z Pluta on
Tak ja si taky trochu prisadim :))
1.) Kosatky se musim zastat d tom ze v Daggrech sedel v Thunu.
2.) Souhlasim ze by se mela bud psat reklama NEBO osobni nazory.
3.) A co se mych nazoru na Maga tyce, tak ty jsem Tondovy sdelil. Je otazka co se da povazovat za klady a zapory, protoze kazdej ceka od te lode neco jineho. Ale bez chyby urcite neni. Uz treba ten limec o kterim se nikdo snad jeste nezminil.
(Ja osobne dam v teto kategorii prednost Outlawovi pred Magem, protoze vic vyhovuje memu stylu.)
Re: Re: asi reakce, ne?
Submitted by Macák on
Spajdo,
mas pravdu, Kosi svou impulsivni povahu prenasi i do svyck clanku, ale porat prehlizis to , ze nejde o test nebo recenzi, je to proste shrnuti co je a neni. jiste mas prvdu i v tom , ze kazdemu sedi nco jineho. Nemuzu s Tebou ale souhlasit, ze by male byt zavedena kontola nad nazory nasich prispevatelu, jak pises, ve vztahu ke sponzorum. Takovahle mala cenzurka by asi nebyla prilis objektivni
, ze? Navic Kostka je podespsan pod clankem jako osoba. To neni clanek , ktery by vyjadroval stanovisko CNAWRu.
Re: zajimavej clanek
Submitted by Macák on
Gueste, ty se podepisuj, takhle te tu nikdo nebere vazne
PEPO
Submitted by Kosatka on
Pepíčku, s politováním konstatuji že jsi nezveřejnil mojí reakci na tvůj mejl, lecos jsem v něm vysvětloval a doufal jsem že ho zveřejníš spolu se svým když jsem tě o to žádal, tak ti teda pěkně děkuju.
P.S. a špajdo ty di taky do prdele, když víš kuklový co kdo dělal(zkoušel) nebo ne, a jestli budeme každý článek zohledňovat tím aby se náhodou někdo nerozlobil tak to můžeme zabalit rovnou a dát se třeba na kulečník u toho jsou keci důležitý :o(
prehnana reakce
Submitted by Anonym (not verified) on
pepicku nevim proc takova negativni reakce na kosyho clanek, na zaklade jednoho odstavce takove nastvani, kazdej si stene nakonec to svoji lod koupi treba i podle barvy treba jako ja aliena a jak stal za hovno.
No pamatuju si , jak nadsene ody si pel na bobra, mimochodem soudim o nem neco naprosto jineho nez ty.(naprosto nepovednej hybrid , stejne tak i merlin, zase wigo a igo to je neco super)
jinak krasnej clanek o sjeti vydry a tesim se ze si treba maga koupim - nevim zkousim si uz rok najit nejakou lod na vetsi jezdeni (na delirku se uz moc bojim) cau vasik
korekce
Submitted by špajda on
to Kosi:
SORY, SORY, SORY, SORY a jeste jednou moc sory, ze jsem te nepravem obvinil, opravdu se moc omlouvam, psal jsem to v zachvatu a neuvedomil si, ze jsi mi vlastne vypravel, jak ti na fx nesly cartwheely a tak, jeste jsem byl zblblej karabinou, kterej mi nedavno rikal, z g-ride teprve bude hotovej, tak jsem to nejka pomotal. Kazdopadne se jeste jednou moc a moc omlouvam a verejne tady prede vsema BERU ZPATKY, co jsem o tobe napsal.
Abych se zase vratil, co se tyce tech novejch Liquidlogicu, Vibe, Chronic, Blaze, Release, I:3, Twintip, tak ty v ty dobe nebyly u nas dostupny, takze (tentokrat pouze) predpokladam, ze si je Kosatka nevyzkousel a psal, to co o nich pisou vyrobci nebo, jak mu pripadaj z fotek.
to Maci:
pod clankem muze bejt podepsanej treba ferda mravenec, nic nemeni na tom, ze si to precte spousta lidi a berou to jako dany a je jim jedno, jestli to je oficialni stanovisko nekoho. Chapu, ze to neni zlej umysl, ale ve vysledku to muze delat paseku. Jinak jsem nepsal nic o zadny cenzure nebo cilenym vychvalovani sponzoru, spis o tom, ze tebe treba taky zamrzelo, kdybys nekomu dal penize a on ti napsal, ze nedelas nic moc dobry veci, nebo bys snad byl rad? Co se mi zda jako prijatelny reseni je, psat podobny clanky stylem:
lod: fotka: cisla: co pise vyrobce: osobni dojem:.... osobni podpis...., aby to bylo pruhlednejsi a nevznikaly podobny konflikty jako tedka tady. To mi jako cenzura nepripada a klidne se ty upravy zhostim, az zas bude nejakej clanek o equipment.
to unknown:
musis bejt fakt velkej borec a pohybovat se vopravdu hodne patku v tehlech vecech, kdyz dokazes zhodnotit jizdni vlastnosti a chovani na divoky vode jenom z fotky lodi (v pripade Maga jenom z pohledu z boku, dosti malyho rozliseni, tmavy a rozmazany). Rozmisteni vytlaku lodi, rozlozeni hmotnosti jezdce, trojrozmerny plochy, jejich ponor ve vode, odporovy, vztlacny, gravitacni sily pusobici na teziste pri naklonech, hydrodynamika v různejma směrama tekoucí, probublaný divoký vodě a spoustu dalsiho, to je kurva slozita fyzika...:)
to Vasik:
doufam, ze sis udelal na bobra nazor ze spousty hodin projezdenych na nem na vode a ne jenom z toho, jak je "hezkej"
to all:
asi nejsem ten pravej, kdo by to tedka mel rikat, ale co kdybysme se vysrali na ty vsecky kritiky a kdyz nekdy nekdo neco napise, tak budem komentovat, jak to bylo dobry, jak udelat priste jeste lip a jeste zajimavejs. Takhle bych se Kosatkovi nedivil, kdyby si rekl, ze se na to psani muze vybodnout, kdyz mu za to kazdej nadava.
Re: korekce
Submitted by Macák on
Spajdo, Spajdo,
pises neco o penezich, ale Kosatka od Tondy Z. zadne penize nedostal .
Tonda je velkorysym a dlouholetym sponzorem CNAWRu (a ne Kosatky) . Presto ma kazdy pravo si o jeho lodich myslet a publikovat co chce a kde chce.
Ze zacatku se omlouvas , ze jsi psal v zaplave emoci, ale koukam , ze jsi to zase ke konci neukociroval. A nazorovy kotrmelec v poslednim odstavci snad neni ani treba komentovat.
Koncim.
zaujaté články o čemkoliv ...
Submitted by abrakus on
Jsem velice potěšen, že se tu po delší době rozpoutala bouřlivá diskuse, kterou jsem nezavinil já.
Snad by stálo za úvahu psát pouze "zaujaté články", takové, které vyjadřují názor a pocity jednoho člověka, tak, jak jsem si zde mohl přečíst o Boosteru.
Nebude pak třeba plivat na Kosatku, že pomluvil někomu jeho vysněnou loď ... a já nebudu mít strach napsat reakci s tím, že mě někdo pošle do prdele ...
Všem přeji hezký den
No nazdar!
Submitted by Pepíček on
Tak jsem zas něco podělal. Omlouvám se Kosatkovi, skutečně jsem slíbil, že pokud dojde ke zveřejnění tohohle článku (posílal jsem ho CNAWřímu webmasterovi 16.1. a současně i Kosatkovi aby ho viděl dřív než na webu). On reagoval obratem a vyměnili jsem si ještě několik mailů. Bjeťa zareagoval až někdy minulej tejden s tim, že článek zveřejní při nejbližší příležitosti. A jak už utekla spousta vody v řekách, neuvědomil jsem si že Bjeťa nemá Kosatkovu reakci. Tož Vám ji posílám. Na některé další reakce se pokusím reagovat, až si je stačím přečíst. Zatím čau. Pepíček
.:K O S A T K O V O R E A K C E:.
Ahoj Pepíčku!
Tak ti pěkně děkuju za kritiku, ale asi je to tak správně a patří to
k věci. Já osobně jsem se na Maga moc těšil a původně jsem myslel, že
si ho pořídím jako Plejbout, bohužel po vyzkoušení (nejen mém) na
Hameráku a Vavřinci jsem změnil své plány.
To co mi vadilo nejvíce byla kulatá hrana podobná Bobru, čekal jsem
spíše odsazenou hranu jako u Wiga nebo Iga , samozřejmě méně
agresivní, to byla asi věc která mě nejvíce zklamala.
Druhá věc byl límec který je vpředu dosti úzký a jestl ne
nebezpečný, tak minimálně velmi nepohodlný při krysení nebo
náročnějším nase a vsedání. Také dlouhá rovná plocha není zrovna
ideální pro dobrý kontakt se standardní šprickou a tudíž nemusí vždy
dobře těsnit nebo i držet.
Třetí věc je menší prostor na kolena než např. u Wiga, což celkově
zmenší vnitřní prostor lodi, a nemůžu zaujmout širší rozklek ve
kterém se (já) cítím stabilnější a větší pán nad situací.
Myslím, že kdyby měl Mag dno a boční hranu jak jsem psal výše,
byl by stabilnější a nechal by se lépe řídit náklonem, já osobně mám
rád když můžu loď položit na hranu a jet po ní jak na bruslích ať do
nebo z vracáku, než pádlem korigovat míru náklonu, možná že jsem si
na tento styl zvikl na agresivnějších lodích
(ZIP,Witch,XXX,Forplay)na kterých jsem jezdil nebo jezdím, tento
poznatek jsem i diskutoval s jinými jezdci než jsem ho zveřejnil.
Opravdu jsem se na Maga těšil a mrzí mě že mi nevyhovuje, můj názor
je že by bylo dobrý kdyby Tonda vždy udělal alespoň jeden nebo dva
laminátové prototypy(stejně těžký jako plast) aby se vychytaly
všechny mouchy a pak by to byly všechno opravdu Děla, takhle to
(kromě Wiga) jsou jen konvenční zbraně.
Měj se hezky, jsem rád že ses vrátil abysme spolu zase mohli
zasmažit, doufám že brzo rozšíříš řady Rodeisti Che! Někdy se ukaž ať
se můžeme pohádat z očí do očí, takhle to nemá tu šťávu :o)
čau Kosatka
P.S. Taky tě mám rád ty mameluku židobolševicácká :-)
Re: korekce
Submitted by Unknown on
na urceni vlastnosti o kterych pises bych opravdu musel byt velkej borec a dokonce pochybuju, jestli by v ramci unosne matematicke chyby by tyhle vlastnosti mohli byt rozumne urceny (lod ve vode s velkym obsahem atmosfery je velice komplikovany system). Ovsem pouze ze zkusenosti vim ze :
1) cim delsi a uzsi lod, tim vetsi rychlost (hydrodynamika)
2) chybi bocni hrana = nestabilni v naklonu (jednoduchy odhad pusobeni vztlakovych sil na lod v naklonu). absence hrany zpusobuje virive proudeni a tim padem velice komplikuje rovnou jizdu na hrane ( hydrodynamika), a absence ploch na hrane zase zpusobuje, ze lod odpousti naklony, protoze se voda nema do ceho oprit a "sklouzne" po kulate hrane (newtonova mechanika)
a to jsou vlastnosti o kterych kosatka psal a ktere podle me jdou odhadnout z obrazku a se znalosti rozmeru. To tvse spajdo. zda se, zes nedaval ve skole pozor!
Re: Re: korekce
Submitted by špajda on
To sem moc rád, že končíš, protože kdybysme tady diskutovali každej o nečem jinym ještě chvíli, mySQL cnawru by to možná neudejchalo:)
to ing. unknown:
Jo, na skolu sem vzdycky sral dostatecne, co vim ale jiste je, ze objektivne zhodnotit lod jenom podle fotek a cisel nejde.
Rejpalům se nezavděčim, končim
Re: Re: Re: korekce
Submitted by Kosatka on
Sláva